نقض حقوق بشر ایران
نوشته شده توسط : reza ranjbar

در سال ۹۷ هم مانند سال‌های گذشته عملکرد مقام‌های ایران در زمینه حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفت؛ از قطعنامه سازمان ملل گرفته تا بیانیه‌‌های متعدد نهادهای فعال در این حوزه که مقام‌های ایران را به «نقض حقوق بشر» متهم کردند.

«محبت نیوز»- سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای که ۲۶ آذرماه در مجمع عمومی این سازمان به تصویب رسید، شرح مفصلی دارد از آنچه که در این قطعنامه «نقض حقوق بشر در ایران» نام گرفته است، قطعنامه‌ای که مقام‌های جمهوری اسلامی آن را «مغرضانه و بی‌اعتبار» خواندند.

به گزارش رادیو فردا، «نقض حق حیات» یکی از مهم‌ترین انتقادهایی است که همواره درباره ایران مطرح می‌شود. سازمان حقوق بشر ایران در روزهای پایانی سال ۹۷ گزارش سالانه‌اش درباره اعدام‌ها در ایران را منتشرکرد. گزارشی که نشان می‌دهد ایران همچنان دومین کشور جهان از نظر تعداد بالای اعدام است.

عفو بین‌الملل سال گذشته میلادی را که بخش عمده‌اش منطبق با سال ۹۷ خورشیدی بود، «سال شرم» برای حکومت ایران نامید و اعلام کرد که در این مدت حدود هفت هزار نفر در ایران بازداشت شدند، افرادی شامل روزنامه‌نگاران، فعالان محیط زیست، دانشجویان، وکلا، فعالان حقوق بشر، اقلیت‌ها، کارگران و فعالان صنفی.

و سال ۱۳۹۸ خورشیدی در حالی آغاز شده است که با وجود همه این انتقادها صدها تن در انتظار اجرای حکم اعدامشان به سرمی‌برند و روزنامه‌نگاران، فعالان فضای مجازی، وکلا و فعالان سیاسی و مدنی در ایران همچنان بازداشت و به اتهام‌هایی امنیتی به تحمل زندان محکوم می‌شوند.‌ بازداشت‌ها و احکامی که به گفته مدافعان حقوق ‌بشر با قوانین جهانی و تعهدات بین‌المللی ایران مغایرت دارد.

با این حال مقام‌های جمهوری اسلامی اتهام نقض حقوق بشر در ایران را رد می‌کنند.





:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
سیما در تاریخ : 1398/3/4/6 - - گفته است :
جمهوری اسلامی ایران اما در حالی عنوان تنها کشور اعدام‌کننده افراد به دلیل انجام جرم در کمتر از ۱۸ سالگی را به دست آورده است که ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی، مصوب سال ۱۳۹۲ به قضات این اختیار را می‌دهد تا برای کودکانی که ماهیت جرم یا حرمت آن را ندانند و درک نکنند، حکم اعدام صادر نکنند.

/weblog/file/img/m.jpg
رامیلا در تاریخ : 1398/3/4/6 - - گفته است :
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعدام نوجوانان در ایران را محکوم کرد
قوه قضاییه جمهوری اسلامی شهریور ماه سال گذشته جوانی به نام ابوالفضل نادری را به اتهام قتل در زندان مرکزی اراک اعدام کرده است.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: